میکروسوئیچ
 میکروسوئیچ ها نوعی  کلید هستند که با کمترین فشار فیزیکی تحریک میشوند. استفاده از این تجهیز به دلیل هزینه کم و عمر مفید بالا (بیش از ۱ میلیون چرخه و در مدل‌های پرکار تا ۱۰ میلیون چرخه) بسیار زیاد است. میکروسوئیچ ها در اکثر وسایل الکتریکی، موتور های کوچک و... چه در مصارف صنعتی و غیر  صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند.



میکروسوئیچ چیست
 میکرو سوئیچ کلید بسیار حساسی است که با کوچکترین ضربه فیزیکی تحریک میشود و عمل قطع و وصل مدار الکتریکی را کنترل میکند. از میکرو سوئیچ ها به صورت گسترده در تمام صنایع و موارد خانگی استفاده میشود. معمولا یک مکانیسم فنری، به سرعت عملکرد میکروسوئیچ کمک می کند و با کوچک ترین ضربه یا تحریک شاسی، عمل مکانیکی مورد نیاز برای تغییر وضعیت کنتاکت ها انجام خواهد شد.
 
انواع میکروسوئیچ
ساختار داخلی میکرو سوئیچ معمولا دارای یک کنتاکت و یک محرک میباشد. عموما با توجه به مدل محرک میکرو سوئیچ، به انواع مختلفی از جمله اهرمی، فشاری و غلطکی تقسیم میشوند.
میکروسوئیچ ها از یک کنتاکت باز(NO) و یک کنتاکت بسته(NC)  تشکیل شده اند. بسته به نوع پلاتین به کار رفته، ظرفیف عبور جریان از 10 تا 15 آمپر را دارند.
 
                           



مزایای استفاده از میکروسوئیچ ها
از مزایای میکانیکی میکروسوئیچ ها میتوان به دارا بودن پوشش بادوام، عملکرد ساده و قابل مشاهده، مقاوت زیاد در مقابل شرایط محیطی و ... اشاره کرد. همچنین نیز مزایای الکتریکی این محصول شامل، قابلیت تحمل جریان های بیشتر نسبت به دیگر سنسورها، مقاومت بالا در برابر فرکانس های تداخل رادیویی، نداشتن جریان نشتی و قیمت بسیار مناسب میشود. مانند دیگر تجهیزات، میکروسوئیچ ها معایبی هم دارند از جمله فرسوده شدن قسمت میکانیکی متحرک آن و عمر کوتاه کنتاکت ها نسبت به سنسورهای غیر تماسی.

کاربرد میکروسوئیچ
میکروسوئیچ کاربرد بسیار وسیعی در صنایع صنعتی و غیر صنعتی دارد. کاربردهای رایچ میکروسوئیچ ها در آسانسورها ،درهای ماکروویو، تشخیص جمع شدگی کاغذ در پرینتر و یا دستگاه کپی مادربردها، رباتیک، قفل ایمنی و ... همچنین میکروسوئیچ هایی وجود دارند که موتورهای کوچک، لامپها و سیم پیچ ها را مستقیما قطع و وصل میکند.




میکرو سوئیچ پارس فانال 

میکرو سوئیچ های پارس فانال مطابق استاندارد EN 60947-5-1 تولید شده و  از لحاظ عملکرد هم تراز برندهای خارجی میباشد.

کیفیت عالی، قیمت مناسب و گارانتی 2 ساله میکرو سوئیچ های پارس فانال باعث استقبال مصرف کنندگان در بازار شده است.

همه محصولات تولید شده در شرکت پارس فانال تحت لیسانس فانال آلمان می باشد.