چراغ سیگنال 
  چراغ سیگنال در مدل های لامپ LED و لامپ رشته ای کوچک تولید میشود که در دامنه  6 تا 380 ولت و در جریان متناوب (AC) و مستقیم  (DC) قابل استفاده میباشد. در بعضی از مدلها میتوان از یک چراغ برای دو جریان متناوب و مستقیم استفاده کرد. چراغ سیگنال برای نشان دادن وضعیت مدار در حالات خاموش یا روشن و بروز خطا و اعلام هشدار  بر روی تابلو برق بکار میرود. لامپ های چراغ سیگنال در 5 رنگ آبی، قرمز، سبز، سفید و زرد تولید میشوند. چراغ سیگنال بدنه پلاستیکی غیر قابل اشتعالی دارد که به صورت پیچ طراحی شده تا به همراه یک مهره در تابلو نصب شود.

 
چراغ سیگنال اندازه گیری
 چراع سیگنال اندازه گیری به سه دسته ولت متری، فرکانس متری، آمپر متری تقسیم میشوند. این محصول ترکیبی از چراغ سیگنال، نمایشگر و دستگاه اندازه گیری میباشد. بسیار مهم است که قبل از راه اندازی مدار و تجهیزات الکتریکی ولتاژ، جریان و فرکانس ورودی بررسی شود که چراغ سیگنال اندازه گیری این امکان را به راحتی به اپراتور می دهد.



کاربرد چراغ سیگنال
چراغ سیگنال در مدارات قدرت (برای مطمئن شدن از وجود جریان سه فاز روی تابلوی توزیع انرژی و نیز جلوگیری از خطر ناشی از دو فازه شدن شبکه ها) به کار میرود و در مدارات فرمان برای اطلاع از خاموش و یا روشن بودن تجهیزات و اعلام هشدار استفاده میشود. چراغ سیگنال قطعه ای ساده و پر کاربرد در سیستم های اخباری است که شامل تابلو برق، تابلوهای شبکه توزیع و یا جهت نصب بر روی ماشین آلات صنعتی به کار میرود.
 
 
انواع چراغ سیگنال
چراغ سیگنال انواع مختلفی از نظر رنگ، ولتاژ، ابعاد و شکل ظاهری دارد که متناسب با پارامترهای محل مورد استفاده انتخاب می شود.
 
رنگ چراغ سیگنال

چراغ سیگنال از نظر رنگ انواع مختلفی از جمله سبز، زرد، قرمز، سفید و آبی دارد که هر کدام از آن ها نشان دهنده مفهومی خاص می باشند.
 
چراغ سیگنال قرمز
 حاکی از بروز خطا و عملکرد غیر عادی سیستم است که یک وسیله حفاظتی متوجه اضافه بار شده و سیستم را متوقف کند

چراغ سیگنال زرد
 اعلام هشدار به اپراتور جهت خطای سیستمی زمانی که درجه حرارات یا جریان زیاد شده باشد.

چراغ سیگنال سبز
نشان دهنده شرایط نرمال و آماده راه اندازی سیستم است.

 چراغ سیگنال سفید
زمانی که مدار فرمان از جریان DC  برای راه اندازی خود استفاده میکند و همچنین تغذیه مدار فرمان فعال است این چراغ روشن میشود.

چراغ سیگنال آبی
برای کاربردهای خاص به کار می رود. این رنگ را می توان جهت هر نوع عملکردی که در یکی از حالات استاندارد در رنگ های دیگر نمی گنجد به کار برد.
  
به طور معمول در سیستم های سه فاز هر کدام از فازها به یک چراغ (قرمز، زرد، آبی و یا قرمز، زرد، سبز) وصل میشود. در این صورت اگر یکی از فازها قطع شود چراغ مربوطه خاموش و سریعا اپراتور متوجه میشود.
 
  ولتاژ چراغ سیگنال

در بدنه چراغ سیگنال میتوان یک  چراغ معمولی قرار داد که میتواند رشته ای یا LED باشد. به همین دلیل ولتاژ این لامپ ها از 6 ولت تا 380 ولت میباشد که میتوانید نسبت به مدار فرمان خود تهیه کنید. معمولا از چراغ سیگنال با ولتاژ های (220،110،48،24) بیشتر استفاده میشود که در تمامی برندها موجود میباشد.
    
 ابعاد چراغ سیگنال
چراغ سیگنال در ابعاد 16 و 22 ملیمتری بیشترین مصرف را  در تابلو برق دارند و ابعاد 8 و 30 در مصارف بسیار اندکی استفاده میشوند. برای نصب چراق سیگنال در تابلو برق باید با استفاده از ابزار (پانچ ،لیزر یا گردبر)سوراخی متناسب با ابعاد چراغ سیگنال ایجاد کرد.


 
 شکل ظاهری چراغ سیگنال
 چراغ سیگنال در اشکال مربع، مستطیل و دایره تولید میشوند. در چراغ سیگنال اندازه گیری چراغ سیگنال به شکل مربع و مستطیل جهت سهولت در خواندن اعداد استفاده میشود.
 


چراغ سیگنال پارس فانال 
چراغ های سیگنال پارس فانال در مدل های ساده و اندازه گیری در ابعاد و اشکال مختلف تولید میشوند. متریال به کار برده شده در تولید چراغ های سیگنال پارس فانال مورد تایید شرکت فانال آلمان است. همه محصولات تولید شده در شرکت پارس فانال دارای نشان استاندارد و گارانتی 2 ساله است. قیمت و کیفیت مناسب چراغ های سیگنال پارس فانال موجب شده است تا این محصول مصرف کنندگان زیادی داشته باشد و همچنین رضایت مشتریان را نیز جلب کند.