آمپر متر چیست 

آمپر متر وسیله ای برای اندازه گیری شدت جریان در مدار الکتریکی است. واحد اندازه گیری جریان الکتریکی، آمپر است و با حرف انگلیسی(A) نشان داده میشود. آمپر مترها به دو دسته دیجیتالی و آنالوگ تقسیم میشوند.

در آمپر متر آنالوگ، برای نشان دادن شدت جریان از عقربه استفاده میشود که امروزه جای خود را به مدل دیجیتال داده و کمتر مورد استفاده قرار میگیرد. آمپر مترها از نظر ساختار نیز به دو مدل رومیزی و کلمپی (چنگکی) تقسیم میشوند. آمپر متر کلمپی از خاصیت الکترومغناطیسی و به صورت القایی، جریان مدار را اندازه گیری میکند. آمپر مترهای دیجیتال پارس فانال دارای حساسیت بسیار بالایی است 

انواع آمپر متر از نظر مکانیزم عملکرد
  • آمپر متر سیم پیچ متحرک
  • آمپر متر الکترودینامیکی
  • آمپر متر آهنربای متحرک
  • آمپر متر انتگرالی
  • آمپر متر سیم داغ
  • آمپر متر دیجیتالی
  • آمپر متر آهن متحرک
 
ولت متر چیست 
ولت متر و یا ولت سنج، تجهیزی برای اندازه گیری اختلاف پتانسیل الکتریکی و یا ولتاژ بین دو نقطه در مدار الکتریکی است که به صورت موازی در مدار قرار میگیرد. بعضی از ولت مترها در مداراتDC مورد استفاده قرار میگیرد و برخی در مدارتAC به کار برده میشود. همچنین نوع خاصی از ولت مترها برای اندازه گیری فرکانس رادیویی (RF)طراحی شده است. دقت ولت مترها معمولا بین (.0.5-1-1.5) است که هرچه این اعداد کمتر باشد، دقت آن بیشتر است. ولت متر  دیجیتال پارس فانال از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است که مصرف کنندگان با اطمینان خاطر میتوانند از این محصول استفاده کنند.
 
ولت متر ها به دو دسته تقسیم میشوند:

ولت متر آنالوگ: دارای قطعات متحرک است که با استفاده از یک عقربه، میزان ولتاژ اندازه گیری شده را بر روی یک صفحه درجه بندی شده نشان میدهد.
ولت متر دیجیتال: مقدار ولتاژ اندازه گیری شده را به وسیله یک صفحه نمایش دیجیتالی نشان میدهد. این محصول به دلیل نداشتن قطعات متحرک از عمر بالایی برخوردار است.
 
 مولتی متر چیست
مولتی مترهای صنعتی توانایی اندازه گیری و نشان دادن چندین کمیت الکتریکی مانند جریان مدار، اختلاف پتانسیلی ولتاژ و ... را دارند. این محصول دارای قطعات ثابت است. مولتی مترها به دو دسته آنالوگ و دیجیتال تقسیم میشوند. البته استفاده از مولتی متر آنالوگ تقریبا منسوخ شده است. همچنین به دلیل استفاده نشدن از قطعات متحرک در مولتی متر دیجیتال، این محصول در صورت استفاده صحیح از طول عمر طولانی برخوردار است. مولتی متر دیجیتال  پارس فانال دارای یک صفحه نمایش بزرگ با قابلیت تنظیم نور برای راحتی کاربر میباشد 

روش  های اندازه گیری
اندازه گیری مستقیم : دستگاه مستقیما به شبکه متصل میشود و اندازه گیری میکند.
اندازه گیری غیر مستقیم : دستگاه های اندازه گیری به وسیله واسطه ای (تجهیزاتی مانند ترانس ولتاژ، ترانس جریان) از شبکه نمونه برداری میکند.
 
تجهیزات اندازه گیری پارس فانال شامل آمپرمتر دیجیتال، ولت متر دیجیتال و مولتی متر دیجیتال میشود. تمامی این محصولات دارای کیفیت بالا و قابل رقابت با برند های خارجی است. صفحه نمایش تجهیزات اندازه گیری پارس فانال دارای قابلیت تنظیم نور میباشد. تمامی محصولات پارس فانال تحت لیسانس آلمان و با نشان استاندارد ایران تولید و به بازار عرضه میشود.